19 september 2023  Peter’s Corner (5)

Geplaatst op 19 september 2023 • 9:04 • NieuwsClubnieuws

Peter’s Corner (5)

Vorige week heeft u de corner moeten missen mits u een trouwe lezer bent. We verbleven een weekje in Vielsalm in de Belgische Ardennen. Heb daar ooit met de Blauw Geel’38 selectie eerder vertoefd, maar dat was in  Remouchamps in het seizoen 84-85 toen Wim Verhulst zijn laatste jaar trainer was. We keren snel terug tot het heden. Allereerst de opvallende uitslagen en klasseringen van JO 15-1 en MO 17-1 beiden ongeslagen koploper, hulde dus. Het vaandelteam reisde na twee nederlagen achtereen af naar Quick in Den Haag. Op loopafstand van de het strand in de Savomin Lohman laan (het kan bijna niet deftiger) werd het een 0-3 zege. Prima resultaat en geeft het team en Maurice weer wat lucht.

Door: Peter Kuijpers

Voor de uitslagen is soms nog puzzelen. Spelen we nog beker of is het al competitie? Waar veel competities al begonnen zijn volgt de rest komend weekend, dat is zeker. Leuk in ieder geval dat de bal weer volop rolt op ons sportpark en natuurlijk elders. Tot slot pimpen we een noodkreet van veteranen voorzitter Pierre van Wanrooij nog eens op: ‘Al ruim 55 jaar zijn de veteranen een begrip binnen onze vereniging. Nog altijd nemen we met twee teams deel aan de wedstrijden op zaterdag. Echter om eerlijk te zijn gaat dit steeds moeizamer om allerlei redenen. Dus hierbij wil ik een oproep plaatsen om wat extra leden te werven.’ Dus wat houd je tegen nadat de heg op zaterdag is geknipt en de auto gewassen om niet een potje te gaan voetballen. Je leeft langer bij sport is wetenschappelijk vastgesteld en het is er hartstikke gezellig.

Senioren rubriek
Het team JO 23 heeft zich zaterdag hersteld van een week eerder toen het met 8-0 werd geklopt bij Kozakken Boys. Met een 0-0 gelijkspel werd er thuis tegen AWC een puntje in Veghel gehouden. JO23speelt zaterdag thuis tegen EVV om 13:00 uur dat nog geen punten heeft. En je kent het spreekwoord: Hoogmoed komt voor de zonde.  De vrouwen senioren werkten zondag het laatste bekerduel af. Thuis in de derby met VOW-2 werd het een 3-0 zege. Poulewinnaar werd EVVC waar vorige week thuis van verloren werd.

Junioren jongens
Het team van de trainers Angelo en Michiel JO 19-1 heeft wel eens betere tijden gekend. Afgelopen zaterdag vertrok SC t Zand met drie punten en elf goals van het Veghelse Prins Willem Alexander Sportpark. Na nederlagen tegen Gemert en TSC gaat de reis zaterdag naar Echt waar EVV de tegenstander is. De Noord-Limburgers hebben één puntje meer dan Blauw Geel’38 dat nog met lege handen staat. Wie weet komende zaterdag op het mooie gras van Sportpark De Bandert.
JO 17 zit in de beker en liet de kans winnen om poulewinnaar te worden. Het kwam er niet van na de 0-0 tegen OJC Rosmalen dat wél poulewinnaar werd. Zaterdag start de competitie met het thuisduel tegen OSC uit Nijmegen. We zetten de soundblaster vol open voor de aankondiging van JO 15-1. Drie gespeeld en negen punten met een doelsaldo van maar liefst 21-0. Niet de onbetwiste koploper dat moet worden gedeeld met Margriet en OSS’20 die minder overtuigend, maar wel drie keer wonnen. Zaterdag volgt de uitreis naar het Zuideinderpark waar Schijndel de tegenstander is. Dan JO 14-1 dat met één puntje terugkeerde van de Koppelsteeg in Berghem waar niet werd gescoord. Het was de eerste wedstrijd uit een poule van zes. Zaterdag uit naar Quick 1888 uit Nijmegen. JO 13-1 bekerde en verloor met 4-0 bij Volharding/Sambeek en een week eerder bij Rhode. Alleen van Gemert werd gewonnen, maar onvoldoende om poulewinnaar te worden. Zaterdag start voor dit team de competitie met een thuisduel tegen OJC Rosmalen.

Junioren meisjes
Het hoogst spelende juniorenteam meisjes MO 17-1 laat van zich horen en is na drie wedstrijden koploper. Zaterdag werd het in en tegen Boxtel een 0-9 zege. Met negen punten uit driewedstrijden en een doelsaldo van 15-0 kunnen de dames op twee oren gaan slapen!!! Zaterdag komt OSS’20 naar Veghel dat derde staat. MO 15-1 verloor met 5-3 bij SBC in Son. Het loopt nog wat stroef bij dit team, maar dat gaat zich beteren. Zaterdag komt Rhode naar Veghel voor de Meierijstadderby. Tot slot MO 13-1 dat met 4-1 verloor bij Bruheze. Zaterdag thuis tegen Mierlo Hout dat tweede staat. Mooie tegenstander waar Johan, Imanuel en Wendy het team op kunnen preparen.